Friday, September 18, 2009

Dziecko w sieci

Bezpieczeństwo dziecka w Internecie



Osobiście mam przyjemność być matką 11-latka, którego dobrych manier i zasad bezpieczeństwa uczyłam i nadal uczę nie tylko w realu, ale tez w Internecie.

To ważne, bo na czacie, czy grając w gry on-line mój syn spotyka mnóstwo ludzi i nie wszyscy podają się za tych, którymi są w rzeczywistości.

Uczuliłam syna na możliwość napotkania w sieci oszusta, przestępcy, złodzieja i ludzi, którzy nie mają dobrych intencji. Wpoiłam i nadal wpajam, każdego dnia, kiedy syn siedzi przy komputerze, zasadę ograniczonego zaufania. Mój syn wie, że nie wolno mu umawiać się z obcymi w realu, wie, że nie wolno podawać swojego imienia, nazwiska i danych osobistych, wie, że jeżeli coś niedobrego zobaczy w sieci, coś, co go zaniepokoi, zawstydzi lub przerazi, może przyjść do mnie i razem zaradzimy sytuacji.

Zachęcam do wspólnego spędzania czasu przy komputerze z dzieckiem. W sieci widzę, czym sie mój syn pasjonuje, jakie ma relacje ze znajomymi, w co lubi grać, a czego się boi. Mój syn to już pokolenie elektroniczne. Ja swój pierwszy komputer miałam w wieku 20 lat i gonię za technologią i techniką z dnia na dzień.

Nowe technologie dla mojego dziecka nie są nowe, to jego naturalne środowisko. Świat wirtualny i realny nie różnią się od siebie. Wszędzie, tak jak w życiu, źli ludzie tworzą złe strony, lub tez z chęci zysku zapominają o potrzebach dzieci (niektórzy producenci gier komputerowych). Sama uczulam syna na niebezpieczeństwo, co i Państwu polecam.

Więcej porad praktycznych znajdziecie Państwo już od września 2009 na portalu www.IPnet.net.pl


Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - żródła darmowych artykułów do przedruku.


O autorze


Anna Zarzycka
Redaktor Naczelna portalu
www. IPnet.net.pl
(ruszamy we wrześniu 2009)


My Blog List

  • Premier Szydło do opozycji: „Kiedy rozmawiamy o problemach ludzi, to nie chcecie tego słuchać”. - Premier Szydło do opozycji: „Kiedy rozmawiamy o problemach ludzi, to nie chcecie tego słuchać”. Na każdy problem chcecie zrobić fundusz, Zrobiliście już ...
  • profesjonalne zdjęcia - Jak robić profesjonalne zdjęcia? W dzisiejszych czasach mamy szeroki wachlarz fotograficznych aparatów od cyfrowych po lustrzanki cyfrowe a obsługa ich ju...
  • laptop piszczy - Komputer nie włącza się, piszczy? Sprawdź sygnały POST Autor: *Michał Kaszta* Komputery nie zawsze zechcą z nami współpracować. Zdarza się, że wyczerpani ...
  • ładowarki - Przenośne ładowarki do telefonów, do czego służą? Autor: *Andrzej Bastian* Jak się Tobie wydaje, co jest najsłabszą stroną obecnych telefonów komórkowych...
  • Dell Computers - Dell is not the number computer selling company 2 in the world by accident. Their offering could be summed up as solid performers and durable laptops, pric...
  • HTML - Tworzenie stron internetowych - jak zacząć? Autor: *Amadeusz Nowicki* Postanowiłem napisać ten artykuł, dla osób, które dopiero wchodzą w temat tworzenia...
  • Biznes internetowy - Obecność w Internecie jest niezbędna do podejmowania pracy w biznesie internetowym. Nawet jeśli nie masz własnej strony i działasz poprzez inne strony (jak...
  • Euro nabiera sił - sprzedaż istniejących nieruchomości w USA (wysoka zmienność). Jak również o tej godzinie przedstawione zostaną dane dotyczące zaufania konsumentów (strefa ...

więcej o it